Posiadacze Windows Phone’ów 8 z 512 MB RAM-u mogą czuć się dotknięci tym, że niektóre topowe gry są niekompatybilne z ich telefonami z powodu zbyt słabej specyfikacji. Czy rzeczywiście jest to problem na dużą skalę? Okazuje się, że nie do końca…

Gry takie, jak Halo: Spartan Assault czy Mass Effect: Infiltrator są zdecydowanie jednymi z najciekawszych w całym Windows Phone Marketplace. Problem w tym, że są one dostępne wyłącznie dla posiadaczy smartfonów z co najmniej 1 GB pamięci RAM. Rafe Blandford ze strony AllAboutWindowsPhone postanowił sprawdzić, w jakim stopniu system Windows Phone 8 jest rzeczywiście zfragmentowany i jaki odsetek gier i aplikacji nie zadziała na słuchawkach z mniejszą ilością pamięci operacyjnej.

W tym celu przebadano aż 149,078  aktywnych aplikacji sklepu Windows Phone 8. Okazało się, że tylko 331 z nich nie jest kompatybilna z urządzeniami posiadającymi mniej niż 1 GB RAM-u. Jeśli statystyki zawęzimy tylko do gier, to otrzymamy 65 niedziałających na 17 029 wszystkich pozycji.

Odsetek co prawda jest mikroskopijny, lecz to wcale nie oznacza, że problem nie istnieje. Powodem jest to, że wśród tego malutkiego ułamka znajdują się najciekawsze i najbardziej efektowne wizualnie gry na całej platformie, jak np. Halo: Spartan Assault., FIFA 13, N.O.V.A. 3, Tiger Woods 12, Mass Effect: Infiltrator, The Amazing Spider-Man, Cracking Sands, Gerbil Physics, MONOPOLY, Rocket Riot, czy The Sims 3.

Sprawa z urządzeniami wyposażonymi w 256 MB RAM-u z systemem Windows Phone 7 prezentuje się gorzej, niż w powyższym przypadku. Co prawda, wciąż niekompatybilne aplikacje stanowią bardzo mały odsetek, lecz w porównaniu z telefonami z 512 MB pamięci operacyjnej na WP8 już tak kolorowo nie jest.

Via

Ciekawe? Podziel się!