Analitycy z firmy Canalys uważają, że w roku 2014 smartwatche znajdą 5 milionów nabywców. Czy ten rodzaj urządzeń wkrótce stanie się tak samo popularny jak smartfony lub tablety?

Smartwatche (lub bardziej po polsku: smartzegarki) to urządzenia, które są połączeniem zegarka i smartfona. Można stwierdzić, że to takie małe smartfony zakładane na rękę. Obecnie mało kto o nich w ogóle słyszał, lecz analitycy wróżą im świetlaną przyszłość.

Według analiz firmy Canalys, smartwatche wkrótce osiągną spory wzrost sprzedaży. W roku 2012 zostały sprzedane w ilości 330 tys. sztuk. W bieżącym roku rozeszły się już w 500 000 tys. egzemplarzach, a w roku 2014 liczba wyniesie… 5 milionów.

Problem ze smartwatchami jest takim, że nie ma ich zbyt wielu rodzajów. Konsumenci mogą się skusić na rozwiązanie Sony’ego, Motoroli lub Pebble z Kickstartera, lecz czołowi gracze jeszcze nie mają swoich smartwatchy. Od jakiegoś czasu mówi się, że nad swoimi inteligentnymi zegarkami pracują już LG, Samsung, Microsoft i Apple.

Via

Ciekawe? Podziel się!