Anal­i­tycy z firmy Canalys uważają, że w roku 2014 smart­watche zna­jdą 5 mil­ionów naby­w­ców. Czy ten rodzaj urządzeń wkrótce stanie się tak samo pop­u­larny jak smart­fony lub tablety?

Smart­watche (lub bardziej po pol­sku: smartze­garki) to urządzenia, które są połącze­niem zegarka i smart­fona. Można stwierdzić, że to takie małe smart­fony zakładane na rękę. Obec­nie mało kto o nich w ogóle słyszał, lecz anal­i­tycy wróżą im świ­et­laną przyszłość.

Według analiz firmy Canalys, smart­watche wkrótce osiągną spory wzrost sprzedaży. W roku 2012 zostały sprzedane w ilości 330 tys. sztuk. W bieżą­cym roku rozeszły się już w 500 000 tys. egzem­plarzach, a w roku 2014 liczba wyniesie… 5 milionów.

Prob­lem ze smart­watchami jest takim, że nie ma ich zbyt wielu rodza­jów. Kon­sumenci mogą się skusić na rozwiązanie Sony’ego, Motoroli lub Peb­ble z Kick­startera, lecz czołowi gracze jeszcze nie mają swoich smart­watchy. Od jakiegoś czasu mówi się, że nad swoimi inteligent­nymi zegarkami pracują już LG, Sam­sung, Microsoft i Apple.

Via

Ciekawe? Podziel się!