Na obecnie trwającej konferencji Google I/O została właśnie przedstawiona usługa Google Play Game Service, która usprawni aspekty sieciowo-społecznościowe w grach na Androida.

Zgodnie z wcześniejszym wyciekiem informacji, dzisiaj została zaprezentowana nowa usługa w systemie Google’a. Mowa o Game Service, na który składają się różne funkcje poprawiające funkcje sieciowe w grach na tą platformę.

Google Play Game Service pozwala na zapisywanie stanów gier w chmurze, co z pewnością spotka się z wielkim zadowoleniem wielu graczy, którzy poznali ból utracenia swoich save’ów.

Nie jest to jedyna nowość. Oprócz tego otrzymaliśmy też dostęp do achievementów, czyli nagród za wykonanie wyznaczonych z góry celów. System ten bardzo dobrze znają posiadacze PlayStation 3 czy Xboksa 360, bo właśnie te konsole przyczyniły się do spopularyzowania tego rozwiązania. Popularne acziki pozwalają cieszyć się grą dłużej i wprowadzają element rywalizacji pomiędzy graczami.

Google Play Game Service wprowadziło także ujednolicone tabele z wynikami z gier. Teraz bez problemu będziemy mogli sprawdzić, jaki czas okrążenia wykręcił nasz kolega X, czy ile fragów zaliczyła koleżanka Y. Zapewne system ten pozwoli na wyzywanie swoich znajomych do stanięcia w szranki.

Oczywiście, nie zabraknie także takich udogodnień, jak np. czatowania z innymi graczami oraz dodawania ich do znajomych. Z Google Play Game Services już korzystają takie tytuły, jak World of Goo, Super Stickman Golf 2, Beach Buggy Blitz, Kingdom Rush, Eternity Warriors 2 czy Osmos, a ich liczba z pewnością będzie się powiększać z dnia na dzień. Deweloperzy otrzymali odpowiednie narzędzia i za sprawą SDK w łatwy sposób będzie można dodać nowe udogodnienia do istniejących gier.

Ciekawe? Podziel się!