Jak już wiadomo, iPhone 5 ma posiąść większy niż jego poprzednie edycje wyświetlacz. Jak natomiast prezentuje się kwestia rozdzielczości? Tym razem otrzymamy ekran „prawie HD”.

Dokładniej będzie to nietypowe 640 x 1136 pikseli. Wiemy o tym dzięki narzędziom dla deweloperów przeznaczonych dla iOS 6 beta 4, o której już dziś pisałem. Właśnie tam spośród rozdzielczości, pod które można pisać programy, dodano właśnie tą powyższą.

Czemu akurat 640 x 1136?

Apple postanowił nie utrudniać życia za bardzo programistom, a jego nowy telefon będzie się różnił wyłącznie ilością poziomych linii, pozostawiając szerokość niezmienioną. Zdecydowanie łatwiej utworzyć program zmieniając jedynie rozmieszczenie elementów na jednej płaszczyźnie niż tworzyć wszystko od nowa. To chociażby ze względu na kompatybilność istniejących  aplikacji nie wprowadzono rozdzielczości HD (1280 × 720). Ale czy to ważne? Przecież mamy w końcu do czynienia z wyświetlaczem Retina Display, którego zagęszczenie pikseli jest tak wielkie, że nie da się ich zauważyć pojedynczo gołym okiem.

Co nam mówi taka rozdzielczość? Tak jak mówiły moje wcześniejsze przepowiednie, zostaną zmienione proporcje ekranu, więc ekran ulegnie wydłużeniu, lecz prawdopodobnie jego szerokość zostanie taka sama. Czy to wciąż nie będzie za mało w stosunku do konkurencji?

O iPhonie 5 można mówić wiele. Wiadomo jednak to, że sprzeda się doskonale i prawie na pewno zostanie on komórkowym bestsellerem wszech czasów.

Via

 

Ciekawe? Podziel się!