Nokia-1987

Nokia łączy ludzi – takie hasło reklamowe mogliśmy usłyszeć już wiele razy patrząc na reklamówkę Nokii. I choć hasło zniknęło z kampanii reklamowych fińskiego producenta, nadal jest często wykorzystywane przez ludzi. Kiedyś Nokia była firmą, która łączyła wszystkich w sposób dosłowny i w przenośni, obecnie w walce producentów Nokia coraz bardziej traci – czy nadal łączy ludzi?

Wystarczy spojrzeć na swoje otoczenie – to, jaki model telefonu trzymasz właśnie na biurku lub kieszeni świadczy w pewien sposób, że jesteś przynależny do jakiejś grupy. Można stworzyć wiele grup, ale należy pamiętać o jednej najważniejszej – podział na marki telefonów. I nie chce tutaj mówić o tym, że marki telefonów określają nas samych. Bardziej chodzi tutaj o podział użytkowników wśród producentów. Kiedyś widziało się praktycznie tylko użytkowników Nokii, teraz w dobie pełnej konkurencji nikogo już nie dziwi, że dawny fan Nokii trzyma w ręku swojego Samsunga Galaxy SIII lub też iPhone’a 4S.

Czasy się zmieniają a wraz z nimi zmieniają się trendy. Dla jednych firm są to trendy wzrostowe, dla innych malejące. Pytanie brzmi: gdzie się skończy malejący trend Nokii – firma od kilku lat boryka się z ogromnymi kłopotami związanymi z malejącym udziałem w rynku mobilnym. Ostatnio pojawiły się informacje o rzekomym wykupieniu Nokii przez Samsunga. Koreański producent nie potwierdził plotek, ale jak to bywa – w każdej historii jest ziarnko prawdy. Wiele mówiło się i nadal mówi o przejęciu Nokii przez Microsoft.

Czy w takim wypadku jedyną drogą do uratowania fińskiego producenta będzie przejęcie przez inną firmę? Jeśli tak, to jak mógłby wyglądać świat mobilny po przejęciu Nokii przez Samsunga? – długoletni monopol na rynku i zwolnienie tempa rozwoju w tej branży?

Osobiście nie jestem zwolennikiem by Nokia została przejęta przez konkurencję. Jeśli tak się stanie, firma ta zatraci całkowicie swój image i stanie się wyrobnikiem azjatyckiego koncernu – czy tego właśnie chcemy?

Ciekawe? Podziel się!