Nie wszystkim nowe słuchawki Nokii przypadną do gustu, tak jest z resztą ze wszystkim tym co produkuje, produkowało czy dopiero będzie produkowało na całym świecie. Tym razem swoje zdanie na temat nowych urządzeń rodziny Lumii wyrazili najwięksi operatorzy komórkowi w Europie.

Czterech głównych operatorów w Europie zapytanych przez Routers o wyrażenie swojej opinii na temat nowych modeli urządzeń Nokii z Windows Phone odpowiedzieli zgodnie, Lumie nie są na tyle dobre by konkurować z highendowymi Androidami czy iPhonem. Osobiście jednak stanowczo nie zgadzam się z tą opinią.

Niestety, operatorzy przyjmują również argumenty z którymi trudno się nie zgodzić, smartfony z Windows Phone’y są stanowczo za drogie biorąc pod uwagę ich możliwości oraz specyfikację. Operatorzy przyjmują jednak strategię polegającą na zdobyciu jak największych zysków. Według statystyk które dla operatorów są głównym źródłem informacji to nie mobilny system Microsoftu czy  iOS od Apple cieszy się największą popularnością wśród użytkowników a właśnie Android który według wielu zdań powinien znaleźć się w Lumiach. Potencjalnemu sprzedawcy umowy abonamentowej z telefonem łatwiej jest sprzedać swoją usługę z urządzeniem posiadającym system operacyjny od Google który wiedzie prym wśród niedoinformowanych, często kierujących się popularnością a nie jakością modelu użytkowników.

Sporą rolę dla potencjalnego kupca odgrywają  również aplikacje dostępne na dany model urządzenia. Już nie raz zdarzyło mi się widzieć szyldy reklamujące nowy smartfon w sieci pozwalający uruchomić niezwykle popularne Angry Birds czy rzucającego na kolana Asphalta.

Osobiście uważam również że część winy za taki obraz widziany przez operatorów powinien spaść na sprzedawców w sklepach którzy w ogromnej części są niedoinformowani, nie przeszkoleni a w dodatku nie mieli nigdy styczności z urządzeniem lecz mimo to próbują je zaoferować niezorientowanemu w temacie użytkownikowi. Praca w salonie kosmetycznym, praca na kasie w biedronce czy inny sposób pracy wymaga umiejętności oraz przeszkolenia. Sytuacja z mojego życia w której pani w jednym z punktów mojego operatora nie jest w stanie pojąć do czego potrzebna oraz czym tak naprawdę jest karta MicroSIM jest dla mnie niedopuszczalna. Nie mogę winić za to tej pani, winą obarczam za to operatorów dla których liczy się wyłącznie zysk a nie dobro klienta!

Via

Ciekawe? Podziel się!