nokia-money

Już niedługo na dobre ruszy kampania marketingowa promująca współprace Nokii i Microsoftu. Obie firmy pokładają dużą nadzieję w tej współpracy, w szczególności będzie ona oczkiem w głowie finów. Nokia ma wydać na kampanie reklamową 80 milionów funtów. Pytanie tylko czy taka suma będzie w stanie zmienić sposób myślenia przeciętnego Kowalskiego, który od zawsze mówił i wiedział, że obsługa Nokii jest najprostsza?

Informacja o przeznaczeniu 80 milionów funtów na kampanie reklamową smartfonów Nokii z Windows Phone została przedstawiona w Marketing Magazine. Kampania ma trwać 6 miesięcy i mają się nią zająć czołowe agencje ds. marketingu na całym świecie. Celem kampanii ma być zmiana sposobu myślenia ludzi, którzy utożsamiają Nokie z systemem Symbian. Kampania ma ich przekonać, że nowe smartfony Nokii z systemem Windows Phone będą znacznie lepsze. Nadchodzą zmiany, które ludzie polubią lub też nie. Tak potężna kampania marketingowa świadczy o tym, że Nokia powoli lecz systematycznie będzie chciała się odcinać od nowych projektów z Symbianem na rzecz nowych smartfonów z Windows Phone.

Zobacz także: Jak mobilne płatności zastąpią kartę kredytową? [infografika]

Dla porównania koszt rebrandingu Ery na sieć T-Mobile (modyfikacja materiałów firmowych, wystroju punktów oraz kampanii reklamowych) wyniósł 100 milionów złotych. Marka T-Mobile jest ponoć rozpoznawana w tej chwili przez 33% Polaków. Kampania nieco inna, ponieważ Nokia nie zmienia się całkowicie, jak w przypadku Ery. Warto jednak zwrócić uwagę, że rebranding Ery odbywał się na arenie krajowej, natomiast Nokii na cały świecie – głównie w Ameryce i Europie.

Ciekawe? Podziel się!