Homeplus tube store

Homeplus to nowa marka należąca do sieci supermarketów Tesco. Wyróżnia się ona nowatorskim podejściem do zakupów w sklepie spożywczym wykorzystującym smartfony i kody QR. Choć podejmowany temat zaciekawi z pewnością marketingowców, to coś dla siebie znajdą tutaj też fani mobilnych technologii – zapraszam do lektury!

Wyobraźcie sobie, że właśnie wysiadacie z metra lub też pociągu, mijacie długie korytarz dworcowe w poszukiwaniu taniego sklepiku lub też myślicie na zapas, gdzie mogę kupić mydło, powidło i kilogram pomidorów i jeszcze tani proszek do prania? W takim przypadku warto się wybrać na zakupy do większego supermarketu. Jak jednak wiadomo, taka wycieczka wymaga od nas poświęcenia kilku dłuższych chwil by móc: A) dostać się do takiego sklepu; B) znaleźć wszystkie potrzebne i interesujące nas artykuły; C) poczekać w kolejce by móc za nie zapłacić D) powrócić z produktami do domu.

Teraz wyobraźmy sobie sytuację, gdy wychodzimy z metra / pociągu i w korytarzu dworca mamy coś w rodzaju dużego plakatu imitującego półkę sklepową z różnymi produktami. Mamy szybki podgląd produktów i z pomocą kodów QR, które są podpięte do każdego z produktów, możemy szybko zeskanować kod swoim smartfonem, dokonać płatności i wskazać, gdzie wszystkie produkty z naszego wirtualnego koszyka mają być dostarczone. Wiem, wiem – ciężko to sobie wyobrazić w polskich realiach, gdzie metro funkcjonuje tylko w stolicy, a korytarze dworcowe nie kojarzą nam się z przyjemnym miejscem.

Jednakże na taki niecodzienny i eksperymentalny pomysł wpadła firma Tesco, która w Korei Południowej otworzyła swój market o nazwie Homeplus. Omawiana wcześniej ściana z produktami jest dostępna na stacjach metra. Pod produktami są umieszczone kody QR, które skanujemy smartfonem i dokonujemy zakupu (płatność kartą kredytową) wybranego produktu. Całość dostarczana jest pod wskazany przez nas adres. Prosto, zrozumiale i wygodnie.

Zobacz także: System MeeGo w Nokii N9 – przegląd

Stworzenie takiego pomysłu miało na celu zwiększenie ilości dokonywanych zakupów oraz uplasowanie się na pozycji lidera supermarketów marki Homeplus bez konieczności otwierania kolejnych placówek. Pomysł przerósł wyobrażenia jego twórców – sprzedaż przez Internet aż o 130%.

Zastanawiam się na ile są rzeczywiste bariery by jeden z potężnych sklepów internetowych, zajmujący się sprzedażą produktów codziennego użytku, wprowadził podobne rozwiązanie w Polsce? Z pewnością dostęp do nowoczesnych smartfonów w Polsce nie jest aż tak powszechny, jak w Korei Południowej, z drugiej jednak strony polski rynek telefonii komórkowej rozwija się bardzo dynamicznie i sądzę, że za jakiś czas będziemy mogli doczekać się czegoś na wzór zakupów przez telefon w Homeplus.

Ciekawe? Podziel się!