eko-nokia

Skandynawowie znani są ze swojego szczególnego podejścia w dbaniu o ekologię. Firma Nokia po raz kolejny udowadnia, że nie tylko liczą się dla niej zyski w sprzedaży kolejnych milionów telefonów komórkowych, ale także dbanie o środowisko. Pomimo, że cel fińskiego giganta jest bardzo szczytny, po obejrzeniu najnowszego spotu zachęcającego do dbanie o środowisko ekologiczne (zużycie CO2) można mieć wrażenie, że nie o samej ekologii tu się mówi.

Zobacz także: Recykling według Nokii

Streszczając treść powyższego nagrania video i kampanii „it’s easy to be Green” firma Nokia przekonuje nas, że posiadanie jednego urządzenia – telefonu komórkowego Nokia, jest bardziej ekologiczne, niż posiadanie kilku odrębnych urządzeń, jak np. telefonu, aparatu, odtwarzacza muzycznego, laptopa. Przydatność tych poszczególnych urządzeń możemy skupić w jednym miejscu – jakim jest telefon komórkowy Nokia. Jeśli film nakłoni jednego człowieka na dziesięciu posiadających większą ilość sprzętu do korzystania z jednego telefonu zużycie CO2 zmniejszy się o 25 milionów ton – to tyle samo, jakby 4,5 miliona ludzi przeleciało samolotem dystans Londyn – Nowy Jork.

Kampania ma swoje dwa oblicza, z pewnością piękne jest to, że Nokia nie od dziś troszczy się o środowisko ekologiczne. Drugie oblicze kampanii ekologicznych firmy to czysty marketing, czyli nakłonienie ludzi do przestawienia się na produkty Nokii lub też działania prowadzące do zmniejszenia kosztów poniesionych przez firmę na dystrybucję telefonów (zminimalizowanie opakowań telefonów).

Via

Ciekawe? Podziel się!